Les llibreries cooperatives teníem des de fa temps ganes de trobar un espai de debat i de repensar-nos dins el sector. Les nostres dinàmiques de treball ens posen difícil tot sovint de trobar espais i hores —sobretot hores— per poder compartir preocupacions i buscar solucions conjuntes. Aquest confinament ens ha permès posar-nos a treballar conjuntament i plantejar-nos què és el que ens ajuda a mantenir-nos durant tot l’any, i hem arribat a la conclusió que no és celebrar Sant Jordi i fer festa grossa un sol dia, sinó fer que cada dia sigui una mica Sant Jordi.
SEMPRE ÉS 23 és una campanya impulsada per les llibreries cooperatives i oberta a adhesions d’altres actors de la cadena del llibre (llibreries de proximitat, editorials, autores, il·lustradores,…) que se sentin identificades amb els valors de la campanya i el model de llibreria que defensem.
La campanya se centra en tres idees clau:
1. Les llibreries hi som tot l’any. Sant Jordi evidencia un model cultural concentrat i centralitzat en un sol dia, que ens fa molt vulnerables, Nosaltres pensem que les llibreries treballem cada dia per oferir propostes culturals de qualitat i que volen tenir cura de tota la comunitat. En cap cas volem eliminar Sant Jordi, sino fer-nos més presents la resta de l’any.
2. Les llibreries fem xarxa. Les llibreries volem tenir cura de l’ecosistema del llibre i per aquest motiu cooperem entre nosaltres, no competim. Per posar en valor la nostra manera de treballar i desenvolupar un ecosistema cultural sostenible i arrelat al territori.
3. Les llibreries ens fem visibles com a Economia Solidària. Com a membres de la xarxa d’economia social i solidària les llibreries ens fem visibles com a part activa del sector de la cultura. Per aquest motiu defensem una forma de treballar diferent, no només per a nosaltres —pensant en el bé comú— i d’això en fem partícip la nostra comunitat.
Amb la idea de desestacionalitzar Sant Jordi i fer xarxa entre les llibreries cooperatives i de proximitat us emplacem a adherir-vos a la campanya Sempre és 23!
Impulsen la iniciativa: Nou Rals, Sendak. Espai Contrabandos, La Carbonera, La Ciutat Invisible, Rocaguinarda, La impossible, La inexplicable , Pati Blau Llibres, La Capell, Pebre Negre, La Tribu, Synusia i La Raposa.
Cultura Coop és un Circuit de programació cultural basada en la col·laboració entre projectes de l’economia solidària i equipaments de gestió comunitària que s’estendrà durant tot el 2020 amb diferents activitats culturals arreu de la ciutat. Arts plàstiques, música, literatura, disseny, arts escèniques… propostes culturals diverses i de qualitat, amb una forma d’entendre, viure i produir la cultura, vinculada als valors de l’economia solidària i no al consumisme.
Organitzen: La Ciutat Invisible, Cultura21, La Pera, Quesoni, Pol·len Edicions, Trama, La Tremenda, Zumzeig Cinema Cooperatiu.
Seguiment online
Fins al Divendres 30 de abril de 2021